Pozycjonowanie PrestaShop jest jednym z najtańszych sposobów pozyskiwania klientów online. Inwestycja zwraca się po pewnym czasie, a same działania przynoszą efekty na długo.
Każdy właściciel strony internetowej oczekuje, że efekty pozycjonowania pojawią się natychmiast, jednak to wszystko zależy od wielu czynników. Dlatego tak ważne jest, aby na samym początku ustalić pewne cele, do których będziesz dążyć.
W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak skuteczne pozycjonowanie prestashop wpłynie na widoczność efektów.
Pozycjonowanie PrestaShop – zalety
-
Wzrost współczynnika konwersji
Jeśli strona WWW jest technicznie i wizualnie atrakcyjna dla potencjalnych klientów i zawiera wartościowe treści, to szybko trafia do docelowej grupy odbiorców. Pozycjonowanie PrestaShop pozwala stworzyć skuteczną i angażującą stronę internetową, która zachęca użytkowników do konkretnych działań. Zwiększa to współczynnik konwersji i zmniejsza współczynnik odrzuceń.
2. Zwiększenie świadomości marki
Wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google sprzyja kreowaniu profesjonalnego wizerunku marki. Reputacja firmy ma dziś ogromne znaczenie, ponieważ konsumenci interesują się tylko markami, które są popularne, profesjonalne i polecane przez innych.
3. Większe zyski ze sprzedaży
Pozycjonowanie PrestaShop przybliża Twoją firmę do sukcesu, jakim jest wzrost sprzedaży produktów na stronie, a co za tym idzie generowanie coraz większych zysków!
Od czego zależy okres oczekiwania na efekty pozycjonowania sklepu PrestaShop?
Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, dlatego trudno określić, jak długo będziesz musiał czekać na pierwsze widoczne efekty. Pierwszym czynnikiem decydującym o całym procesie jest konkurencja, ponieważ im jest ona większa, tym trudniej jest pozycjonować sklep internetowy.
Do tych czynników należą także błędy znajdujące się na stronie, aktualny stan witryny oraz aktualizacje algorytmu wyszukiwarki.
Nie da się określić dokładnego czasu oczekiwania na efekty. Doświadczony ekspert SEO może jedynie oszacować średni czas potrzebny do wystąpienia zmian, ale nie może dać 100% pewności. Szacuje się, że średni czas pojawienia się efektów wynosi kilka miesięcy.
Podsumowanie
Pozycjonowanie PrestaShop to dość skomplikowane zadanie, któremu trzeba poświęcić dużo czasu, a jego efekty są czasami widoczne dopiero po kilku miesiącach. Pamiętaj, że zanim rozpoczniesz działania związane z pozycjonowaniem, będziesz musiał wykonać dokładną analizę SEO i UX swojej witryny. Jest to pierwszy krok, który przybliży Cię do sukcesu.