Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop – działania on i off-site

Korzystanie z usług pozycjonerów, obecnie jest czymś zupełnie normalnym. Dostępność usług takich jak pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop, Magento, Shoper czy IdoSell, pozwala młodym i małym firmom zaistnieć na silnie konkurencyjnym rynku. Strategii jest wiele, jednak szczególnie interesującą jest lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop off-site. Dziś właśnie tej strategii poświęcimy chwilę. 

Czym jest pozycjonowanie lokalne off-site?

Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop off-site to działania mające na celu pojawienie się strony internetowej na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak są one wykonywane poza witryną. Jedną z metod pozycjonowania off-site jest zdobywanie wartościowych backlinków. Im więcej takich linków prowadzi do witryny, tym wyższą pozycję może ona zdobyć w rankingu SERP. Powoduje to wzrost autorytetu witryny, ponieważ kiedy Google zauważa, że wiele użytkowników odwiedza Twoją stronę, uznaje ją za wartościową i wartą uwagi. Pamiętaj, aby linki były generowane w prawidłowy sposób, tj. powinny pochodzić z zaufanych stron internetowych. Jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop, to najważniejsze są linki o charakterze regionalnym, czyli pochodzące z portali informacyjnych lub innych stron związanych z tym samym miastem lub regionem, w którym prowadzisz swoją firmę.

Dobrym pomysłem może okazać się stworzenie profesjonalnych artykułów i publikowanie ich w różnych witrynach informacyjnych w Twoim mieście. Pamiętaj, że aby treść była wartościowa dla użytkownika, powinna zawierać link do strony internetowej, a przede wszystkim odpowiadać na jego zapotrzebowania.

Mając na uwadze pozycjonowanie lokalne firmy i strony, powinieneś przede wszystkim być aktywny na lokalnych grupach i forach, czyli wśród użytkowników, którzy akurat mogą Cię potrzebować. Jednak uważaj na reklamowanie się w nieprofesjonalny sposób, ponieważ może to być odebrane przez Google jako spam. Ważne jest również, aby podać aktualne dane kontaktowe w swoim profilu firmowym Google. Dzięki temu wyszukiwanie lokalne będzie znacznie łatwiejsze dla potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop off-site to zestaw czynności wykonywanych poza witryną w celu zwiększenia widoczności serwisu internetowego. Działania te wymagają odpowiedniego doświadczenia, wiedzy oraz staranności. Jak już wspomnieliśmy na wstępie, korzystanie z usług pozycjonerów jest czymś normalnym i niezwykle popularnym. Wynika to z faktu trudności, które pojawiają się na drodze pozycjonowania przez osoby początkujące. Wsparcie jest bardzo cenne, bowiem dzięki niemu z pewnością nie popełnimy błędów, które mogłyby tylko pogorszyć naszą pozycję. Radzimy rozważyć współpracę z agencją SEO, gdyż konkurencja jest niepohamowana i rośnie z dnia na dzień.